Moe! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne en Marlous - WaarBenJij.nu Moe! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne en Marlous - WaarBenJij.nu

Moe!

Door: Marlous en Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne en Marlous

01 September 2009 | Singapore, Singapore

We zijn al 28 uur wakker dus als dit een onlogisch verhaal wordt dan is dat de reden :). In Singapore is alles anders dan in Europa: de taal, de mensen, de bomen, de geuren (eten) en ook die verdomde klamme hitte! Gelukkig vinden wij dit alles alleen maar leuk, want we hebben onze ogen uitgekeken vandaag! (wij typen om de beurt een zin, er is geen planning in dit verhaal :) ).
Vanmoren om 6.00 uur (bij jullie 00.00 uur) stonden we hier op het vliegveld en daar keken we al onze ogen uit. We hebben ze wel even terug gestopt om alle leuke winkels, tuintjes (in het vliegveld, met vissen, orchideen, bomen en zo meer) te kunnen bewonderen voordat we Singapore in gingen. Toen met de underground naar het centrum, waar we alleen maar wilde kijken, voelen, proeven en luisteren. Alles is hier hyper modern en schoon dus alleen de metroreis was al bijzonder. Bomen die in bloei staan, gras dat niet p ons gras lijkt en (ja, Sanne ging uit haar dak!) VOGELS!!!! We besloten onze krentenbol naast een kathedraal (helemaal wit, alsof ze hem waren vergeten te schilderen) tussen de vogeltjes (Myna's, Orioles etc) te nuttigen. Daarna de stad bekeken vanaf grote hoogte: een reuzenrad van 165 meter, met glazen gondels. Vlak daarvoor hadden we eindelijk een drankje bemachtigd, dit bleek een hele opgave om half 7 's ochtends! En geloof me, met een jatlag als de onze en zo ongeklimatiseerd als we waren (zijn)....wil je heeeel graag veel drinken! Eenmaal uit de gondel zijn we op de hop in bus van Singapore Air gestapt (wat een service) en die bracht ons naar China town (we waren vergeten uit te stappen op de plek waar dat eigenlijk de bedoeling was). IN Chinatown werd de lucht ineens pikzwart en begon het keihard te regenen en te waaien (geen moesson overigens, zo erg nou ook weer niet, maar wel genoeg om onze plannen in het water te gooien). We hebben een uurtje staan schuilen/lunchen en ondertussen met wat super aardige locals gepraat (die zijn hier allemaal erg nieuwsgierig, behulpzaam en aardig). Daarna hebben we onze reis per bus voortgezet (en vielen we om de beurt in slaap: jatlag!). Nog snel even naar een fontein geweest die niet aan ging en daarna de beroemde leeuw/vis van singapore bekeken. Nu op de luchthaven. Foto's volgen en internet tijd is op!

• 01 September 2009 - 09:30

Ramon:

Leuk om gelijk wat te lezen!
    Ik zie het al voor me hoe jullie, met tas en al, ogen buiten de kassen, rond huppelen en vogeltjes bekijken!

Veel plezier nog!

• 01 September 2009 - 09:44

Omer En Bianca:

wensen jullie veel sterkte en lol met jullie rondreis..kijk uit en heel terug komen..

• 01 September 2009 - 09:58

Jeroen:

Jullie Singapore-ervaring is voor mij heel herkenbaar, althans wat betreft het vliegveld: het idiote tijdverschil, de eindeloze winkels, terrasjes en tuintjes en de tropische zon ... in februari! Ik was op doorreis naar Nieuw Zeeland, vandaar de 'rare' maand.
    Leuk van jullie te horen en tot gauw, hoop ik!

Jeroen

• 01 September 2009 - 10:41

Ruud:

Veel plezier, met alles.
    Flesje water steeds meenemen!
    Gr v ruud

• 01 September 2009 - 11:34

Inge!:

Hee beiden!!
    Fijn dat jullie er nu zijn, goed aangekomen en wel MET de nodige jetlag...ja wat is een vakatnie in azie zonder jetlag nou weer?? Nouja, ik wens jullie nog supersuperveel plezier!! (maar dat wisten jullie al xD)
    Dikke kus!! :)

• 01 September 2009 - 16:00

Papa En Mama:

Leuk om te lezen dat het zo anders is dan in Nederland. Doet mij een beetje aan Japan en Hong-Kong ervaringen denken.
    Geniet er van.
    Als je een nieuwe SIM kaart hebt geef dan svp het nummer door. We kunnen dan met Lebara goedkoop terugbellen,

Opa en Oma Boogaardt zijn vandaag naar Fontvannes vetrokken. We houden ze op de hoogte.

Groeten Papa (en Mama)

• 01 September 2009 - 19:43

Tineke:

Hoi meiden,

Moesson of niet; het heeft jullie vast wel weer wakker geschud. Het verhaal is nog redelijk consistent dus ga zo door! Ik begrijp uit de sms dat Medan íets minder georganiseerd is. Dus met de vermoeidheid erbij zal dat nog wel even binnendreunen. Rust lekker uit!

Mam

• 02 September 2009 - 13:33

Jan Boogaardt:

Hallo meiden,

Nog iets gemerkt van de aardbeving 200 km ten ZW van Java? Zwaarte 7.0 op schaal van Richter!

• 13 September 2009 - 10:16

Roel En Jantien:

We zitten ontzettend te genieten van jullie reisverslag.

groetjes Roel en Jantien

• 21 November 2009 - 17:16

Josien:

Hahaha, verdomde jetlag ook altijd! Ik zie ons nog op die bank liggen in Australie op de eerste dag :P Geniet van de warmte (met de plaatselijke buitjes)
    De herfststorm is hier woensdag al lekker losgebarsten! :D
    Sinterklaas is vandaag in Groningen gearriveerd, dus Mariska en ik stonden vooraan om te zwaaien :D Toch jammer dat je dat dan weer wel moet missen! (ik probeer je 'thuis-jaloers' te maken, weet je ook eens hoe het voor ons is! :P) hahahah!

Geniet er heeeeel erg van!!!! xxxxx